המכללה האקדמית בית ברל

לימודי תואר שני .M.Ed בקידום נוער בסיכון ובמצוקה

ייעוץ לימודים חינם!
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
 מסכים לתנאי השימוש.

המכללה האקדמית בית ברל היא בין המכללות האקדמיות הגדולות והותיקות בישראל, והיא מצטיינת בשילוב מיוחד בין לימודים ברמה גבוהה, אווירת לימודים נעימה, שכר לימוד אוניברסיטאי, ומיקום במרכז הארץ. לימודי תואר שני .M.Ed בקידום נוער בסיכון ובמצוקה* הינו מסלול לימודים מבוקש ומרתק, המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה עם סיום הלימודים.

לימודי תואר שני .M.Ed בקידום נוער בסיכון ובמצוקה נובעים מתוך ההכרה בתופעה החברתית והאישית הקשה בכל חברה אנושית, ובכלל זה בישראל, של ילדים ונוער בסיכון ובמצוקה. תופעה זו החלה במדינה עוד טרם הכרזה, וקיימת בכל המגזרים, ובכלל זה חרדים, יהודים, עולים, חרדים, ערבים, מהגרים, עשירים, חילוניים, ותיקים, עניים, ובעיקר בשכבות מקופחות ובמצוקה. אוכלוסיית הילדים והנוער בסיכון ובמצוקה כיום מוערכת במאות אלפים, דבר היוצר דרישה לאנשי מקצוע איכותיים בתחום.

מסלול ההכשרה החדש והייחודי בבית ברל של לימודי תואר שני בקידום נוער בסיכון ובמצוקה מיועדים לעובדים עם נוער בסיכון ובמצוקה, ויוצרים מסגרת לימודים אקדמית מתקדמת. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי נרחב, ומקבלים את המענה האקדמי הנדרש בחום של לימודי נוער בסיכון ובמצוקה. המטרה המרכזית של הלימודים היא הרחבת והעמקת הידע של העוסקים בעבודה חינוכית-סוציאלית עם נוער בסיכון ונוער מנותק, לתחומים של ניהול, הנחיה והדרכה מקצועית בתחום.

תוכנית הלימודים מיועדת לבוגרי תואר ראשון במגוון תחומים, ובהם קרימינולוגיה, קידום נוער, עבודה סוציאלית, חינוך בלתי פורמאלי ופסיכולוגיה, אשר עובדים עם נוער בסיכון במסגרות חינוך או רווחה. בעלי תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה במקצועות עבודה סוציאלית, חינוך, קרימינולוגיה, מדעי ההתנהגות והחברה שיתקבלו כחריגים - יידרשו להשלמות בהתאם לקביעת ועדת הקבלה. לימודי קידום נוער בסיכון ובמצוקה לתואר שני מעניקים ידע תיאורטי ומקצועי, ומפתחים אצל הלומדים את המיומנויות הנחוצות לשם עיסוק בהנחיה והדרכה מקצועית בתחום של עבודה עם אוכלוסיות מגוונות של נוער בסיכון ובמצוקה במערכות החינוך והרווחה, כמעצבי מדיניות וכמועמדים לניהול יחידות לקידום נוער.

בשל הנושאים הרבים בהם עוסקת התוכנית, נושאי הלימוד מרתקים ומגוונים במיוחד. לימודי מדיניות חברתית בתחום החינוך והרווחה של נוער בסיכון ובמצוקה מקבוצות אוכלוסיה שונות, אתיקה של העבודה החינוכית-טיפולית עם נוער, ניהול עבודת צוות, נוער בסיכון בישראל ותיאוריות וגישות בהדרכת עובדים הם רק חלק מהתחומים העשירים להם נחשפים הסטודנטים במהלך לימודי קידום נוער בסיכון ובמצוקה לתואר שני.

על מנת להתקבל לתוכנית, יש לעמוד בתנאי קבלה של תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה בקידום נוער מהמכללה האקדמית בית ברל, או ממכללות לחינוך שיש בהן תכניות לימוד והכשרה דומות. במידה והמועמד בעל תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה במקצועות עבודה סוציאלית, קרימינולוגיה, מדעי ההתנהגות והחברה שיתקבלו כחריגים, יש צורך בהשלמות בהתאם לקביעת ועדת הקבלה. בנוסף, יש צורך בציון של 76 ומעלה בסטטיסטיקה בתואר ראשון, תעודת הוראה או תעודת עובד חינוך, ניסיון קודם של שלוש שנים בעבודה עם נוער בסיכון, שתי המלצות, פטור מאנגלית אקדמית, וראיון אישי לפי הצורך.

לימודי קידום נוער בסיכון ובמצוקה לתואר שני נמשכים שנתיים, על פני יומיים בשבוע, ומתקיימים בהיקף כולל של 21 ש"ש. לאחר סיום הלימודים בהצלחה, הבוגרים זכאים לתואר שני (M.Ed.) בקידום נוער בסיכון ובמצוקה.

*הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.

ייעוץ לימודים חינם!
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
 מסכים לתנאי השימוש.