ימים פתוחים

כל הימים הפתוחים במוסדות הלימוד

ייעוץ לימודים חינם!
רוצה לקבל מידע על ימים פתוחים?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
 מסכים לתנאי השימוש.

מזל טוב, החלטת ללמוד, ואפילו כבר בחרת את המקצוע. אבל איך בוחרים איפה ללמוד? יום פתוח הוא יום בו ניתן להכיר מקרוב את מוסדות הלימוד השונים בישראל, לדבר עם סטודנטים הלומדים במקום, לשאול הכול על תנאי הקבלה למסלולי הלימוד השונים, וכמובן לבדוק אפשרויות תשלום ומלגות שונות.

יום פתוח מעניק ידע רב, ומסייע בבחירת מקום לימודים מתאימ בהתאם לצרכים ולהעדפות של כל סטודנט. משום כך מומלץ לבקר באוניברסיטאות ובמכללות השונות ולהתרשם בצורה אישית, כאשר במסגרת יום פתוח ניתן להיפגש בצורה אישית עם יועץ לימודים של המקום, ולברר את כל הדברים הרלוונטיים. מומלץ לבוא מראש עם שאלות חשובות, כמו מידת הפרקטיות של התואר, האם התואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, איכות המעונות, וגובה שכר הלימוד והמלגות המוצעות.

לאורך השנה כל מוסד לימודים מקיימת כמה ימים פתוחים, אך מכיוון שמדובר בלימודים אקדמיים יום פתוח נערך בדרך כלל לפני תחילת סמסטר אקדמי. רוב הימים הפתוחים מתקיימים כארבעה עד שישה חודשים לפני תחילת שנת הלימודים, כלומר מאפריל ועד יולי, אך כאמור יום פתוח מתקיים גם במועדים אחרים, כפי שיעידו הפרסומים על גבי אוטובוסים ובעיתונות, המציעים יום פתוח עם הטבות מפתות ומתנות שוות במיוחד.

יום פתוח מאפשר להכיר מקרוב את המקום בו תבלו את השנים הבאות, ולקבל הסברים מפורטים על מסלולי הלימוד השונים ותנאי הקבלה ללימודי תחומים שונים, ואפילו על הקפטריות וסוגי האוכל המוצעים במקום. בדרך כלל יום פתוח כולל סיור במוסד, וזו ההזדמנות למדוד את המרחק בין בנייני הלימוד למעונות, לבדוק את התחבורה למקום, את מצב כיתות הלימוד והציוד המקצועי, ולהתרשם מהאווירה הכללית ומהסטודנטים האחרים. במסגרת יום פתוח ניתן להיפגש גם עם סטודנטים שכבר לומדים במקום, ולשאול אותם את כל השאלות הקטנות והחשובות כמו אווירת הלימודים באזור, איכות צוות ההוראה, מידת הסיוע של הסגל האקדמי, ואווירת הלימודים הכללית.

בנוסף לחשיבות הרבה של יום פתוח והמידע הרב שניתן לרכוש בו, יום פתוח הוא דבר מהנה בפני עצמו. האוניברסיטאות והמכללות מציעות הסעות חינם מכל חלקי הארץ, מחלקות מתנות מיוחדות באותו יום, נותנות הנחה משמעותית למי שנרשם במהלך היום הפתוח, ומקיימות אירועי תרבות מיוחדים. לפעמים היום הפתוח אף מחובר אל יום הסטודנט , דבר המבטיח מופעים ודוכנים, וגם הזדמנות להכיר את הסטודנטים ולהתרשם מהאווירה בצורה ישירה וללא תיווך.

מקומות מסוימים מקיימים יום פתוח במתכונת מעט שונה, בצורה של מפגשים אישיים עם יועץ לימודים, שיעור היכרות המאפשר להתנסות בלימודי תחום ספציפי, וכיוצא בזה. בכל מקרה, מומלץ להגיע ליום פתוח באוניברסיטאות ובמכללות, על מנת להכיר את מוסדות הלימוד השונים ואת ההבדלים ביניהן, לבדוק מה בדיוק כל מה מוסד מציע, להיחשף לאווירת הלימודים האקדמאית, ואפילו ליהנות.

ייעוץ לימודים חינם!
רוצה לקבל מידע על ימים פתוחים?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
 מסכים לתנאי השימוש.